Lead Magnet – Ügyfél Mágnes – Csali

A csali egy olyan marketing eszköz, amit arra használunk, hogy a weboldalunk látogatói megadják az e-mail elérhetőségüket. Tehát valamit adunk a látogató adataiért cserébe.

Nem termék és nem szolgáltatás, viszont legyen olyan vonzó a látogató számára, hogy hajlandó legyen az e-mail címével fizetni. Ez az első lépése annak, hogy majd később vásárlóvá konvertáljuk.

Ha a csali jó, megháromszorozható az érdeklődők száma.

A csalinak olyan értékes dolognak kell lenni, ami ellenállhatatlan vágyat ébreszt a látogatóban annak megszerzésére.

Többféle célja lehet a csalinak, ugyanis a régi vásárlóknak is készíthetünk, hogy többet vásároljanak, viszont nekik teljesen más stratégia szükséges. Akkor a legeredményesebb, ha minden értékesítési ciklusra, Bayer Personára külön csali készül.

Lead magnet - csali

Ez azt jelenti, ha csak 2 Buyer Personád van, akkor 5 x 2, azaz 10 tartalmat célszerű készíteni, azaz értékesítési ciklusonként kettőt.

Miért van csalira szükség?

Az emberek óvatosak, már nem adják meg könnyen az adataikat. Meggondolják ezerszer, mert nem szeretnek olyan leveleket kapni, melyben nincs hasznos információ számukra.

Az e-mai címek értéke

Talán az a legjobb megfogalmazás, hogy a vállalkozásod aranybányája. Egy e-mail cím olyan online médiafelület, amelyet nem kell megvásárolni, nem kell bérelni, szabadon rendelkezhetsz vele addig, ameddig a tulajdonosa engedi.

FONTOS!

Az az e-mail cím értékes, amelynek tulajdonosa a célcsoportunk tagja. Különben semmit nem ér, csak felesleges ráfordított idő, pénz.

A csali önmagában nem elég, a fogadó site-on értékes tartalom (is) kell, hogy fogadja, egy landing oldal.

Két taktika a csaliban, amitől rendkívül hatékony tud lenni:

  1. Félelmen alapuló ösztönzés: limitált tartalom, határidő.
  2. Nagy számok: például, már 15 ezren letöltötték.

Csali források

Leglátogatottabb oldalak, kulcsszavak, a honlapod belső kereső szavai, versenytárs csalija ötletnek, ügyfelek kérdései, ügyfelek panaszai, google trends, stb.

Hol tudnak a látogatók a csalival találkozni?

Hirdetés

Blogbejegyzésekben

Weboldal alján

Weboldal tetején

Felugró ablak

Oldalsáv tetején

Csalitippek

  • Ellenőrző lista
  • Eszközkészlet
  • Lista
  • Jelentés az iparágadról
  • Kiáltvány (szóbeli nyilatkozat, szándék)
  • Szakértői fejtegetés
  • Előrejelzések
  • Útmutató
  • Videó képzés
  • Felmérés
  • E-mail tanfolyam
  • Infografika
  • Vetélkedő – kvíz
  • Elme térkép
  • Folyamatábra
  • Scripts
  • Generátor
  • Összefoglalók
  • Felvételek (pl. eseményről)
  • Podcast
  • Hangoskönyv
  • Sablonok
  • Gyűjtemények
  • Ingyenes dolgok (bögre, toll, stb.)
  • Dia (powepoint)
  • Táblázat (pl. kalória)
  • Könyv
  • E-book
  • DVD
  • CD
  • Üzembehelyezési útmutató
  • Munkafüzet
  • Hírlevél egy témára
  • Lista
  • Naptár
  • Illusztráció
  • Képregény
  • Facebook csoport
  • Tagság
  • Mobil játék
  • Mobil App
  • White papír
  • Web app
  • Idézetek
  • Poszter
  • Könyvtár
  • Grafikonok
  • Idővonal (szakaszok)
  • Ingyenes magazin előfizetés
  • Élő chat
  • Résztartalom
  • Receptek
  • Csomag (pl. képzés videó+nyomtatható formában)
  • Élő közvetítés
  • Saját tapasztalat
  • Periodikus hírlevél
  • Ingyenes szoftverek
  • Esettanulmány
  • Regisztráció
  • Ingyenes szállítás
  • Webinárium
  • Ingyenes belépő
  • SMS értesítések
  • Egyedi ajánlatok
  • Bizonyítvány, vagy minősítés
  • Gyakran Ismételt Kérdések
  • Kupon az e-mail címért
  • Ingyenes minta
  • Demo
  • Ingyenes konzultáció
  • Prospektus
  • Katalógus
  • Kedvezményes kupon
  • Összehasonlítás
  • Ingyenes próba
  • Hűségprogram
  • Ingyenes hívás
  • Értéksítési hívás
  • Letölthető PDF
  • Videó verzió
  • Hang verzió